Smartfony i tablety stały się nieodzowną częścią życia wielu ludzi. Ma to swoje plusy i minus.

O ile rozsądnie z nich korzystamy, mogą znacznie ułatwić nam zarządzanie naszymi sprawami. Usługi publiczne stały się na wyciągnięcie ręki – o każdej porze i w każdym miejscu. Za pomocą urządzenia w wielu urzędach możemy już zamówić nowy dowód osobisty, zapłacić podatki, złożyć dokumenty, etc. Możemy także kupić bilet na komunikację miejską, zarządzać oświetleniem i sprzętami we własnym domu. Wachlarz usług, do których możemy mieć dostęp jest bardzo duży.  Właściwie wszystko zależy od tego, co sami wybierzemy.

A gdyby tak za pomocą cyfrowych rozwiązań zarządzać większą przestrzenią? W Kłodzku już niebawem dostępne będą systemy umożliwiające zarządzanie oświetleniem miejskim, zużyciem energii w budynkach użyteczności publicznej, odpadami miejskimi. Są to systemy, do których głównie będą mieli dostęp pracownicy Urzędu Miasta w Kłodzku i które przyniosą oszczędności w budżecie miasta. Za to mieszkańcom i turystom z pewnością przypadnie do gustu  System Inteligentnego Parkowania. Pozwoli on na znalezienie wolnego miejsca – nie trzeba będzie tracić czasu i nerwów, zbada zachowania i tendencje kierowców, co z kolei pozwoli na przykład na zoptymalizowanie ruchu pojazdów, dostosowanie infrastruktury do potrzeb.

Usługi mobilne są coraz bardziej popularne, może się okazać, że za jakiś czas zdominują sposób „poruszania się” po różnego rodzaju instytucjach, zarządzanie dostępną infrastrukturą. Nie unikniemy tego. Musimy się za to nauczyć mądrze z tego korzystać. Smart City Kłodzko!